Årsmöte 2019

Årsmötet 2019 begav sig i det djupaste Småland – strax söder om Vetlanda – närmare bestämt hemma hos familjen Rindsäter. Vi var ett 30-tal medlemmar som infann sig och även om vädret var “si och så” var det en trevlig helg.

_DSC9713
Fredagen var ankomstdag för de flesta och lägret tog form fram på eftermiddagen och sedan tändes grillen.
Lördagen erbjöd en föreläsning med Martin Forsberg om komradio och det är ett komplext ämne som flera ville lära sig mer om.
Det var även en allmän genomgång av vinschning och lyft med highlift. Det är många detaljer att tänka på och slarvar man kan det gå riktigt illa.
Efter lunch var det så dags för årsmötet och just denna stund hade vi extra fint väder.
På årsmötet var det en punkt som diskuterades särskilt och det var om klubben skulle ha en “variant” på loggan som var monokrom. Medlemmarna fick rösta och det blev totalt 3 st omröstningar innan förslaget hade landat – vilket kan summeras som att en monokrom logga röstades fram. Mer om detaljerna kan du läsa om i årsmötesprotokollet.

_DSC9843
Vi vill passa på att tacka familjen Rindsäter för en trevligt arrangerad träff!

Lämna en kommentar