Home › Forum › Utrustning och teknik › 4 x 4 trailer
- This topic has 5 replies, 3 voices, and was last updated 6 years, 6 months ago by
Oskar Wiberg.
Author | Posts |
---|---|
Author | Posts |
Olof TegsjösaidOhoy! Är det någon som vet om det är omöjligt att få tag på en campingtrailer i Sverige? Eller Europa? Jag tänker på något i denna stil:
I Sydafrika kunde man köpa en fullt utrustad Jurgens XT140, späckad med utrustning med taktält och allt, för 80.000. Rand! Dvs 52000 kr. Så orättvist! Skulle det vara omöjligt att få en sådan inregistrerad i Sverige? Om ja, varför Tacksam för all möjlig info om sådana släpvagnar. Någon som vet något? När jag blir pensionär önskar jag mig för övrigt en sådan – må 65-års-dagen komma fort (bara 22 år kvar…): Attachments:You must be logged in to view attached files. |
|
Oskar WibergsaidHej Olof, <span style=”line-height: 1.5em;”>Jag är långt ifrån någon expert på området, bara läst på nätet.</span> Detta är en kille som jag har respekt för, han verkar veta vad han pratar om och har skrivit en “artikel” om just offroad-husvagnar, Någonstans har jag läst att kvalitén är något att se upp med, man får vara noggrann och se efter vad de använder för material och vilka lösningar de valt (kanske i artikeln ovan?) I Sverige verkar det ju mer eller mindre vara upp till den besiktningsmannen/kvinnan som man kommer till att godkänna/underkänna de olika fordonen. Lycka till 🙂
|
|
Östen BrunnelövsaidGamla svenska SMV-husvagnar har “elektriska” bromsar. Man kan säkert kolla med dom http://www.smvhusvagnar.se – de gör nu mest specialbyggnationer om jag förstått rätt! Kanske dom vet hur man får en sådan vagn genom besiktningen! |
|
Olof TegsjösaidOch ni som var på mässan i Tyskland somras – såg ni några sådana släpvagnar? |
|
Oskar WibergsaidJapp, om jag bara får postat min reseberättelse någon gång så finns det tom bilder på en 🙂 |
|
Oskar WibergsaidHmmm, letade upp bilden själv.
|
You must be logged in to reply to this topic.