KINA - SVERIGE 2015 Logistik

KINA – SVERIGE 2015 Logistik

Home Forum Projektgruppens info om Kina 2015 KINA – SVERIGE 2015 Logistik

Tagged: 

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Author Posts
Author Posts

Jonny Andersson

said

Wallenius som representeras av EUKOR  i Sverige har avgångar varje vecka från Göteborg till Guangzhou.  Guangzhou ligger innanför Hongkong. Fördelen med denna hamn är priset och läget. Hamnen är en av dom billigaste i Kina och är även den “närmaste” .  Till Hongkong går det mycket flyg från Sverige till acceptabla priser, har även för mig att det går en färja från Hongkong till Guangzhou  läget är även så att vi har möjlighet att korsa Kina och få så mycket reseupplevelse som möjligt. Ett litet problem bara, EUOKOR  är inte så glada i att ta motorcyklar, men jag tror att dom kan övertalas, kanske Peder har rätt kontakter? I april 2015 skall fordonen vara i Göteborg för att komma fram 6 juni (preliminärt datum). Hör av er om ni har några synpunkter på detta upplägg.

 

14 April, 2014 at 13:28

Jonny Andersson

said

EUKORS fartyg fortsätter efter Guangzhou till Korea och där finns möjlighet att med fartyg fortsätta direkt till Ryssland för dom som vill. Resan genom kina bör göras i samlad tropp för att hålla priser för “guider” nere. Utanför Kinas gräns har vi möjlighet att välja olika resvägar och olika hastigheter. Resan Guangzhou genom Mongoliet till Rysk gräns beräknas ta 14 dagar.

 

 

15 April, 2014 at 05:05

Johan Grönlund

said

Finns det någon prisuppgift för båttransporten med EUKORS?

En till fundering; faller hela idén om mr Putin vill försvåra/omöjliggöra visum för västerlänningar? Att undvika passage genom Ryssland är väl nästan omöjlig med given tidsram? Dessutom så är ju en sydligare rutt behäftad med en massa Carnet-länder. Iran måste ju i alla fall passeras men även Pakistan, Indien?

/Johan

15 April, 2014 at 09:41

Jonny Andersson

said

EUKOR kan ta alla storlekar av fordon, inkl motorcyklar om dom står i en “vagga” fick jag reda på nyss. Priset bestäms av vikt och storlek.  Försvårat visum för västerlänningar är vi vana med med den typen av resor som vi gör, men stoppas inresor helt så faller hela resan då vägen utanför Ryssland omfattas av höga carneter.

15 April, 2014 at 10:51
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Om SWES

SWES är en organisation vars mål är att föra samman människor med ett gemensamt intresse i resande, natur och äventyr – jorden runt. Föreningen ger medlemmarna ett forum för likasinnade där erfarenheter, genomförda projekt och framtida äventyr kan delas.

Varför SWES?

Målet med SWES är att stödja medlemmarna i deras mål att nå avlägsna platser i världen. Medlemmarna kan resa med båt eller bil, rida, paddla kanot, cykla eller gå och resans längd kan variera mellan 10 km eller 10.000 km. Resan ska genomföras utan resebyråer och resorna går ofta till områden som sällan eller aldrig besökts av turister.


Följ oss på: Facebook
Copyright © 2019 SWES
All rights reserved.

Bankgiro-nummer: 420-8948 Swish-nummer: 123 048 58 05 IBAN: SE9395000099601805164264 SWIFT/BIC: NDEASESS

Partners

Expedition_Store